czwartek, 13 stycznia 2011

Tutorial - kwiatuszek z płatkami



Witam.
Jednej z Was obiecałam tutorial kwiatka, więc zapraszam na lekcję :) Kwiatuszek robimy taki:


Potrzebujemy:
Wstążki ( moja ma 14 mm, ale można wziąć inną)
Nitki ( w kolorze wstążki. Ja wzięłam ciemną ze względu na lepszy kontrast, żeby pokazać, o co chodzi)
Długa cienka igła
Koralik
Palnik lub zapalniczka


Będą też potrzebne szczypce, lub pęseta - byle metalowa, nie plastikowe.


Zaczynamy.
Bierzemy kawałek wstążeczki o zginamy ją na pół. Odcinek który widzimy na górze ma być naszą prawą stroną - tą gładszą, lub z wzorkiem, jeśli wolicie kwiatuszek ze wzorkami.


Zaginamy wstążkę w miejscy przerywanej linii, tak aby złączyć 2 rogi wstążki ( oznaczone kropkami)


Z jednej strony widać zakładkę, nam potrzebna jest strona bez zakładki, widoczna na zdjęciu.


Łapiemy nasz płatek szczypcami


Odcinamy :) - zapomniałam dodać, że potrzebujemy nożyczek ;P


Łapiemy szczypcami bardzo blisko końca płatka i stapiamy ze sobą wszystko palnikiem - płatek się nie rozleci, a i nie będzie się strzępić. Postarajcie się to zrobić tak, że by obie części wstążki się stopiły - ale nie za mocno. Najlepiej same brzegi - jak mówiłam, płatek się nie odwinie. Gdy warstwa stopionej satyny będzie za gruba - płatek się nie pofaluje w ostatnim etapie tworzenia.


Robimy tak samo jeszcze 4 podobne płatki ( razem 5)


Oto one:


Nawlekamy igłę ( tak żeby nitka była podwójna i wbijamy się od spodu w pierwszy płatek - tak jak na foto. Nitka powinna być długa.

Następnie robimy fastrygę. Igłę musi być widać tak jak u mnie. Ostatnie wbicie jest od góry i igła wychodzi spod spodu.


Pozostałe 4 płatki zaczynamy wbijać od góry, tak jak na zdjęciu, robimy fastrygę i ostatnie wbicie też jest od góry, a igła wychodzi od spodu.


Płatki powinny zachodzić na siebie brzegami.
 Z jednej strony powinno być dużo nitki a z drugiej tyle samo, ale z igłą.


Gdy nawleczemy ostatni płatek, nitkę która wychodzi z ostatniego płatka wbijamy od góry w płatek na początek.



Obie końcówki nitek mamy pod spodem płatka. Formujemy kwiatek i związujemy od spodu na supeł obie nitki, jednocześnie formujemy kwiatek palcami.



Powinno wyjść mniej więcej coś takiego:



Teraz wbijamy igłę po przeciwnej stronie supełka ( nie odcinamy nitek, nadal potrzebne nam są do koralika.



Przebijamy się na górę, naszywamy koralik, przeszywamy się w dół i znów wiążemy nitki na supełek. Odcinamy nitki.



I oto kwiatek :)




W razie wątpliwości - proszę pisać pod postem i śledzić odpowiedzi również pod tym postem.

12 komentarzy:

  1. wspaniały tutorial i do tego za darmo :) tylko chwalić postawę obywatelską! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I to JA niby jestem mistrzynią tutoriali tak??!!! Oj nie nie !! Ty jesteś mistrzynią !!!
    Śliczny kwiatek!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. lubię takie czytelne tutoriale, a kwiatek wychodzi bardzo fajny

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję!!! Ale masz tempo! A tutorial - genialny - masz talent pedagogiczny ;) Będą nowe bransoletki i inne tworki :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ps. Wiem, że karneciki od Ciebie - pamiętam je doskonale, bo bardzo mi się spodobały :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Spróbować trzeba, wygląda prosto;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczny kwiatuszek, a kursik też bardzo wyraźny

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialny pomysl! Super tutorial:)

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny kwiatuszek, na pewno będę go wykorzystywać... :)

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo dziękuję za kurs-właśnie mam fazę broszek i zaraz zabieram się za broszkę:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

dziękuję <3